Kuluttaja-analyysit ja -ennusteet

Löydä kannattavimmat asiakasryhmät

Ota yhteyttä
Tehokkaita kohderyhmiä ennusteiden avulla

Tehokkaita kohderyhmiä ennusteiden avulla

Lait ja asetukset säätelevät yksityiskohtaisesti miten viranomaisrekistereihin tallennettuja tietoja saa käyttää. Useita kuluttajayksilöön liittyviä tietoja ei ole luvallista käyttää sellaisenaan markkinointikohderyhmien rajauksessa.

Omien datojemme, lukuisten tutkimusten ja mm. Tilastokeskuksen datan pohjalta olemme rakentaneet käyttöösi joukon ennusteita. Ne antavat tarkan todennäköisyyksiin perustuvan kohdeyhmärajauksen silloin kun faktatiedon käyttäminen ei ole mahdollista.     

Tunnista asiakassegmenttisi

Analysoimalla nykyisiä asiakkaitasi pystymme profiloimaan liiketoimintasi kannalta parhaat asiakassegmentit. Tunnistamme mistä asiakkaasi tulevat, mitä he ostavat ja millaisia ihmisiä he ovat.


Yhtäläiset muuttujat ostokäyttäytymisen takana

Yhtäläiset muuttujat ostokäyttäytymisen takana

Kykenemme osoittamaan sinulle markkinarakoja, joita et muuten löydä. Omaa ja mm. Tilastokeskuksen dataa sekä lukuisia tutkimuksia hyödyntämällä tuotamme sinulle ennusteita, joiden avulla löydät lisää parhaiden asiakkaidesi kaltaisia ihmisiä.

Pehmeät arvot ostopäätösten ajurina

Arvo- ja asenneluokitukset auttavat puhuttelemaan erilaisia ihmisiä oikealla tavalla. Mm. Taloustutkimuksen tutkimukseen vastanneet kymmenet tuhannet ihmiset ovat antaneet ennusteillemme "tunteet". Myös Taloustutkimuksen Valuegraphics-luokitus on mallinnettu koko aikuisväestöön. Niiden perusteella voimme luokitella ja segmentoida markkinasi myös pehmeämpien arvojen mukaisesti.

Analysoi asiakkaita itse Bisnode-ihmiset -palvelun avulla

Analysoi asiakkaita itse Bisnode-ihmiset -palvelun avulla

Kun lataat asiakastietosi Bisnode-ihmiset -palveluun, saat muutamassa minuutissa interaktiivisen analyysin asiakkaistasi. Näet esimerkiksi minkälainen asiakaskuntasi ikäjakauma on. Lisäksi saat tietoa asiakkaittesi tulo- ja koulutustasosta. Näitä ja monia muita tietoa voit käyttää asiakasymmärryksen kasvattamisessa ja tehokkaan markkinoinnin suunnittelussa.

Jakamalla listan voi verrata nykyasiakkaita, uusia asiakkaita ja menetettyjä asiakkaita keskenään ja koko väestöön. Analyysin tulokset voi heti kääntää toiminnaksi palveluun kuuluvan kohderyhmätyökalun avulla. 

ennuste-esimerkit-small.png

Monipuoliset muuttujat analyysien pohjana

Analyysien ja ennusteiden perustana monipuolisia muuttujia:

  • Ikä
  • Sukupuoli
  • Lapsiperhe-ennuste
  • Tulot
  • Velat
  • Pääomatulo
  • Asumismuoto
  • Elämänvaihe
  • Asuinalue

Parhaiten luokituksista saa hyödyn irti, kun käytettävissä on niiden lisäksi omaa tietoanne mm. asiakkuuden kestosta, ostojen määristä tuotteittain ja kanavittain.


Tehosta markkinointia kuluttaja-analyyseilla ja ennusteilla

Haluatko, että olemme sinuun yhteydessä?

Ole meihin yhteydessä

Tavoitat meidät arkisin klo 8.00-16.00