Vähittäiskaupat ovat aina tehneet kovaa työtä kestävien asiakassuhteiden luomiseksi. Pysyäkseen kilpailijoita ja itse kuluttajia askeleen edellä tulee kauppiaiden tuntea asiakaskuntansa perusteellisesti. Sen lisäksi, että olemassa olevat asiakkaat on tunnettava henkilökohtaisella ja taloudellisella tasolla, asiakkaan matka kohti ostopäätöstä on kyettävä havainnollistamaan. Tätä kautta kauppiaat saavat tietoa asiakaskäyttäytymisestä ja siihen reagoinnista parhaalla tavalla, sekä lisätietoa esimerkiksi siitä, paljonko verkkokaupassa tai myymälässä kulutetaan. Yhdistämällä perusteelliset tiedot olemassa olevasta asiakaskunnasta ulkoisiin datan lähteisiin on mahdollista tunnistaa käytösmalleja ja trendejä, ja siten laatia tarkempia ennusteita sekä houkutella uusia asiakkaita.
Laajemman asiakaskäyttäytymistä kuvaavan datamäärän ansiosta sinulle on tarjolla myös ennennäkemättömän paljon uutta tietoa ja sitä kautta uusia mahdollisuuksia. Vähittäiskaupoilla on dataa, tarkkoja arvioita ja oikeita työkaluja hyödyntämällä loistava tilaisuus parantaa tulevaa kilpailukykyään ja pysyä askeleen edellä muuta alaa. Yhdistetystä datasta laadittujen analyysien ja arvioiden avulla on mahdollista luoda kohdennettuja tarjouksia, virtaviivaistaa myyntiä ja markkinointia sekä tunnistaa uusia asiakasryhmiä. Älykkäällä datalla tämä onnistuu.