Pankit ja rahoituslaitokset ovat tällä hetkellä merkittävien haasteiden edessä. Uudet olosuhteet monilla osa-alueilla vaativat uusia lähestymistapoja ja työkaluja, jotta liiketoiminta pysyy kannattavana. Sekä yksityishenkilöiden että yritysten asiakasuskollisuus on vähentynyt, ja pankin vaihtaminen on yhä yleisempää. Asiakkaiden syvällinen ja perusteellinen ymmärtäminen on siten entistä tärkeämpää heidän tyytyväisyytensä takaamiseksi. Ymmärryksen kautta viestintä tehostuu, ja asiakkaat tavoitetaan oikea-aikaisesti.
Kiristyvässä kilpailussa myös asiakaspalvelun tason tulee parantua. Tämä tarkoittaa lyhyesti sitä, että pankkien ja rahoituslaitosten on kyettävä korkealaatuiseen ja nopeaan palveluun. Lainsäädännön ja sääntelyn uudistuessa haasteena on myös kasvava monimutkaisuus, joka saattaa vaikuttaa tarjouksiin, ratkaisuihin ja käsittelyaikoihin. Samaan aikaan muutokset sääntelykentässä kasvattavat paineita hoitaa compliance -prosessit kuntoon.
Lisääntyvät haasteet tuovat mukanaan kuitenkin myös uusia mahdollisuuksia. Markkinatiedon, tarkan analyysin ja oikeiden työkalujen avulla on mahdollista parantaa kilpailukykyä ja pysyä askeleen edellä muuta alaa. Suuria datamääriä käsittelemällä voidaan virtaviivaistaa prosesseja, tehdä päätöksistä turvallisempia ja auttaa valikoimaan juuri oikeat asiakkaat. Smart datalla tämä onnistuu.