Kyllä, me voimme luoda markkinointiprofiileja.
Käytännössä se tarkoittaa sitä, että voimme sijoittaa sinut tilastollisten muuttujien perusteella tiettyihin markkinointisegmentteihin, joita ovat esimerkiksi ”perheelliset”, ”eläkeläiset” tai ”kaupungin X asukkaat”.
Tällaisen luokittelun perusteella tarjoamme tietojasi yrityksille, jotka myyvät tuotteita tai palveluita, joiden uskomme todennäköisimmin kiinnostavan sinua. Toisaalta sen ansiosta et saa mainontaa yrityksiltä, joiden myymät tuotteet tai palvelut eivät todennäköisesti kiinnosta sinua.
Kriteerit voivat olla puhtaasti maantieteellisiä. Asiakkaamme saattavat esimerkiksi pyytää meitä valitsemaan ihmisiä, jotka asuvat kymmenen kilometrin säteellä heidän myymälästään tai kaupungissa X. Laajemmassa mittakaavassa saatamme olettaa perheessäsi olevan lapsia, jolloin saat enemmän mainoksia vaikkapa perheautoista, huvipuistoista tai muista perheille suunnatuista palveluista.
Tällaiset profiilit eivät ole ennalta määrättyjä. Voimme luoda niitä asiakkaidemme pyynnöstä, emmekä välttämättä säilytä niitä.