Usein kysyttyä

Yhteenveto yleisimmistä tietosuojaan liittyvistä kysymyksistä

GDPR tarkoittaa General Data Protection Regulation (eli yleinen tietosuoja-asetus). Kyseinen asetus on suoraan velvoittava, ja sitä sovelletaan sellaisenaan kaikissa jäsenvaltioissa (25.05.2018 alkaen).

Sinulla on rekisteröitynä seuraavia oikeuksia:

  • Tarkastus- ja oikaisupyyntö oikeus
  • Oikeus tietojen poistamiseen
  • Oikeus käsittelyn rajoittamiseen
  • Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen
  • Vastustamisoikeus (esim. suoramarkkinointikielto)
  • Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle

Rekisteröidyn oikeuksiin voit tutustua Bisnoden tietosuojaselosteiden kautta:

Bisnoden henkilöluottotietorekisterin tietosuojaseloste

Bisnoden yhteystieto- ja henkilömarkkinointirekisterin tietosuojaseloste

Bisnoden yritystietokannan tietosuojaseloste

Rekisteröidyllä on oikeus saada Bisnodelta vahvistus siitä, että häntä koskevia henkilötietoja käsitellään tai että niitä ei käsitellä. Jos rekisteröidyn henkilötietoja käsitellään, rekisteröidyllä on myös oikeus saada tuloste omista tiedoistaan.

Voi tarkastaa omat tietosi MyBisnode-palvelun kautta. MyBisnode-palvelun avulla voit TUPAS-tunnistautumisella tarkastaa tietoturvallisesti mitä tietoja sinusta on tallennettu Bisnoden tietokantoihin. MyBisnode-palveluun voit kirjautua tästä.

Kyllä, me voimme luoda markkinointiprofiileja.

Käytännössä se tarkoittaa sitä, että voimme sijoittaa sinut tilastollisten muuttujien perusteella tiettyihin markkinointisegmentteihin, joita ovat esimerkiksi ”perheelliset”, ”eläkeläiset” tai ”kaupungin X asukkaat”.

Tällaisen luokittelun perusteella tarjoamme tietojasi yrityksille, jotka myyvät tuotteita tai palveluita, joiden uskomme todennäköisimmin kiinnostavan sinua. Toisaalta sen ansiosta et saa mainontaa yrityksiltä, joiden myymät tuotteet tai palvelut eivät todennäköisesti kiinnosta sinua.

Kriteerit voivat olla puhtaasti maantieteellisiä. Asiakkaamme saattavat esimerkiksi pyytää meitä valitsemaan ihmisiä, jotka asuvat kymmenen kilometrin säteellä heidän myymälästään tai kaupungissa X. Laajemmassa mittakaavassa saatamme olettaa perheessäsi olevan lapsia, jolloin saat enemmän mainoksia vaikkapa perheautoista, huvipuistoista tai muista perheille suunnatuista palveluista.

Tällaiset profiilit eivät ole ennalta määrättyjä. Voimme luoda niitä asiakkaidemme pyynnöstä, emmekä välttämättä säilytä niitä.