Miten käytämme henkilötietojasi?

Sinun datasi Bisnodella mahdollistaa sen, että päivittäin käyttämäsi palvelut toimivat sujuvammin. Samaan aikaan pidämme tietosi turvassa ja käytämme niitä vain itse hyväksymiisi tarkoituksiin.

Bisnoden keräämät tiedot hyödyttävät yhteiskuntaa edistämällä organisaatioiden toimintaa tärkeän tiedon avulla. Bisnode toimittaa tietoja muun muassa monille viranomaisille. Sinulle yksityishenkilönä tuotteemme ja palvelumme voivat esimerkiksi tehostaa prosessia tehdessäsi ostoksia myymälässä tai verkkokaupassa tai yksinkertaistaa luottotietojen tarkistusta. Voimme myös suojella sinua estämällä nimissäsi tehtävät luvattomat ostokset, jos joudut identiteettivarkauden uhriksi. Bisnode tekee kovasti työtä sen eteen, että tiedoistamme on hyötyä niin sinulle, yhteiskunnalle kuin koko maailmalle.

Seuraavassa kerromme mihin me käytämme tietojasi.

Bisnoden tietojenkäsittelyn tarkoitukset

Luottotiedot

Luottotietoja käytetään arvioitaessa maksukykyä ja luottokelpoisuutta. Tämä koskee muun muassa luottopisteytysten ja yritystietoraporttien antamista.

Risk Guardian Suite on esimerkki tähän tarkoituskategoriaan lukeutuvasta Bisnoden tuotteesta.

Markkinointi

Markkinointi tarkoittaa sitä, että nimiä ja osoitteita käytetään viestimään nykyisille asiakkaille, prospekteille tai muille kohderyhmille.

Profilointi markkinointitarkoituksiin

Profilointi tarkoittaa kaikenlaista tilastollisten henkilötietojen käsittelyä, jonka tarkoituksena on arvioida henkilön mahdollisia ominaisuuksia. Sitä käytetään etenkin tilastolliseen analyysiin tai henkilön elämäntyyliä koskevien tietojen ennakointiin. Näillä tiedoilla asiakkaamme kohdentavat esimerkiksi myyntiä ja markkinointia.

Bisnode Customer Intelligence (BCI) ja Kollektion ovat esimerkkejä tähän tarkoituskategoriaan lukeutuvista Bisnoden tuotteista.

Varmennus ja valvonta (tiedon laatu ja hallinta)

Tämä palvelu sisältää henkilötietojen päivittämistä, täydentämistä ja varmentamista tiedon pitämiseksi hyvälaatuisena. Varmennus ja valvonta tarkoittaa prosessia, jossa varmennetaan tiedon oikeellisuus tai etsitään ja oikaistaan tietoja, jotka ovat päivittämisen tarpeessa. Käytännössä palvelua voidaan käyttää esimerkiksi yrityksessä, joka etsii muuttaneen asiakkaan uutta osoitetta varmistaakseen, että sanomalehti toimitetaan oikeaan osoitteeseen.

Bisnode Customer Intelligence (BCI) on esimerkki tähän tarkoituskategoriaan lukeutuvasta Bisnoden tuotteesta.