Miten käsittelemme henkilötietojasi?

Sinulle yksityishenkilönä tuotteemme ja palvelumme voivat esimerkiksi tehostaa prosessia tehdessäsi ostoksia myymälässä tai verkkokaupassa tai yksinkertaistaa luottotietojen tarkistusta. Voimme myös suojella sinua vaikeuttamalla nimissäsi tehtäviä luvattomia ostoksia tai pienlainoja, jos joudut identiteettivarkauden uhriksi.

Bisnoden tietojenkäsittelyn tarkoitukset

Luottotiedot

Luottotietoja käytetään arvioitaessa maksukykyä ja luottokelpoisuutta. Tämä koskee muun muassa luottopisteytysten ja yritystietoraporttien antamista. Haettaessa luottotietoa kuluttajista, hakijalla pitää olla aina lainmukainen peruste.

RiskGuardian on esimerkki tähän tarkoituskategoriaan lukeutuvasta Bisnoden palvelusta.

Markkinointi

Markkinoinnilla pyritään edistämään tuotteiden ja palveluiden myyntiä. Markkinointi on mm. suoramainontaa, etämyyntiä tai muuta suoramarkkinointia, mielipide- tai markkinatutkimusta taikka muuta näihin rinnastettavaa osoitteellista lähetystä.

Kuluttajalla on oikeus milloin tahansa vastustaa häntä koskevien henkilötietojen käsittelyä suoramarkkinointitarkoituksiin. Vastustamisoikeus on sama kuin vaatimus suoramarkkinointikiellosta.

Profilointi markkinointitarkoituksiin

Profilointi tarkoittaa kaikenlaista tilastollisten henkilötietojen käsittelyä, jonka tarkoituksena on arvioida henkilön mahdollisia ominaisuuksia. Sitä käytetään etenkin tilastolliseen analyysiin tai henkilön elämäntyyliä koskevien tietojen ennakointiin. Näillä tiedoilla asiakkaamme kohdentavat esimerkiksi myyntiä ja markkinointia.

Bisnode Customer Intelligence (BCI) on esimerkki tähän tarkoituskategoriaan lukeutuvasta Bisnoden palvelusta.

Varmennus ja valvonta (tiedon laatu ja hallinta)

Tämä palvelu sisältää henkilötietojen päivittämistä, täydentämistä ja varmentamista tiedon pitämiseksi hyvälaatuisena. Varmennus ja valvonta tarkoittaa prosessia, jossa varmennetaan tiedon oikeellisuus tai etsitään ja oikaistaan tietoja, jotka ovat päivittämisen tarpeessa. Käytännössä palvelua voidaan käyttää esimerkiksi yrityksessä, joka etsii muuttaneen asiakkaan uutta osoitetta varmistaakseen, että sanomalehti toimitetaan oikeaan osoitteeseen.

Bisnode Customer Intelligence (BCI) on esimerkki tähän tarkoituskategoriaan lukeutuvasta Bisnoden tuotteesta.