Etsi

Kyllä, koronakriisi on tehnyt taloustilanteesta haastavan. Ja kyllä, elämme haastavia aikoja. Monet pienet ja keskisuuret yritykset ovat ajautuneet tappioputkeen. Neuvomme: jatkakaa kaupankäyntiä. Etsikää uusia asiakkaita – sellaisia, joiden maksukyky ja luottoluokitus ovat edelleen kunnossa kriisistä huolimatta. Tässä artikkelissa kerromme sinulle, miten voit toteuttaa uusasiakashankintaa riskittömämmin. Spoileri: riskitarkistetut täsmäkohderyhmät.

Vuosi 2020 ei tule olemaan hyvä vuosi talouden näkökulmasta. Monia helpotuksia on kuitenkin jo koettu purettujen rajoitusten myötä ja pieniä pilkahduksia vanhasta normaalista on ollut näkyvillä. Tästä huolimatta koronan toisen aallon uhka on suuri. Kuten missä tahansa vaikeassa tilanteessa, on hyvä turvautua toimiviksi todettuihin keinoihin. Yksi tällainen on tehokas uusasiakashankinta.

Hyvä uutinen on se, että monet yritykset markkinoilla haluavat edelleen käydä kauppaa. Hieman huonompi uutinen on kuitenkin se, että tästä huolimatta monet eivät pysty. Toisin sanoen, kriisi on osunut näihin yrityksiin niin pahasti, että heidän taloudellinen tilansa on tiukka.

Älä jää odottamaan riskittömämpiä aikoja

Kaikille on selvää se, että kaupankäynnin ei tule pysähtyä. Nimittäin jos näin käy, riskinä on globaali taantuma, joka vaikuttaa laajasti globaaliin talouteen. Edellisen talouskriisin jälkeen olemme jo ehtineet tottua toimimaan matalan riskin liiketoimintaympäristössä. Ja nyt äkisti kaikki on muuttunut. Jos kuitenkin jäät odottamaan riskittömämpiä aikoja etkä toimi nyt, et tule selviytymään kriisistä.

Mutta kenen kanssa voit edelleen käydä kauppaa? Taloudellisesti vakaita yrityksiä löytyy edelleen - nämä yritykset voivat ja haluavat käydä kauppaa kanssasi. Entä aika? Tuloksia pitäisi saada nopeasti etkä ehdit odottamaan. Muutoin vuosi tulee olemaan liian tiukka.

Riskien kartoitus auttaa menestymään markkinoinnissa

Kohderyhmien ostaminen on todennäköisesti tuttua puuhaa kaikille, jotka ovat olleet edes hieman tekemisissä markkinoinnin kanssa. Näissä kohderyhmissä on kuitenkin yksi heikkous: ne eivät kerro ovatko kohderyhmään kuuluvat yritykset vaikeuksissa vai eivät.

Riskitarkistetut kohderyhmät kuitenkin taklaavat tämän haasteen. Pääosin kohderyhmän ostaminen toimii samalla tavalla kuin tavallisen kohderyhmän ostaminen. Ero on siinä, että ennen kohderyhmän toimitusta jokaisen yrityksen riskitaso analysoidaan.

Riskitarkistettujen kohderyhmien edut

Sekä kriisin aikana että sen jälkeen on haasteellista arvioida, miten paljon yritys on kärsinyt ja kuinka hyvin se pystyy maksamaan laskunsa. Lisäksi riskinä on se, että tällä hetkellä yrityksen tilanne voi näyttää hyvältä, mutta jo muutaman kuukauden sisällä se voi ajautua vaikeuksiin tai mennä jopa konkurssiin.

Kun kohderyhmään tehdään riskitarkistus ennen ostoa, heikossa taloudellisessa tilanteessa olevat yritykset eivät päädy kohderyhmään. Pienemmän riskin lisäksi markkinoinnin tehokkuus paranee, kun kohderyhmänä käytetään rajatumpaa joukkoa.

 

Täsmäkohderyhmät heti Selectorista

Selectorista voit poimia tarvitsemasi kohderyhmän haluamillasi kriteereillä ja maksaa sen verkossa.

Saat kohderyhmän heti käyttöösi. Käytössä olevia kriteereitä ovat esimerkiksi: toimiala, liikevaihtoluokka sekä luottoluokitus

Tutustu ja osta