Etsi
Artikkeli Smart data

Kolme datavetoista megatrendiä, jotka viitoittavat liiketoimintasi tietä kasvuun

21 helmi 2020

Tulevaisuuden datavetoista liiketoimintaa muovaavat monenlaiset paradigmamuutokset. Esittelemme kolme megatrendiä, joita kannattaa pitää silmällä – sekä ratkaisuja, jotka auttavat sinua valmistautumaan niihin jo nyt.

1 Digitalizacja



1. Digitalisaatio edistää kasvua

Jos yritys haluaa menestyä datavetoisessa tulevaisuudessa, digitalisaatio on megatrendi, joka sen on pakko ottaa huomioon. Digitalisaatiolla on jo nyt ollut valtava vaikutus talouteen, ja sen vaikutukset tulevat vain kasvamaan entisestään. Millä tahansa teollisuudenalalla toimitkin, on ehdottoman tärkeää tunnistaa liiketoiminnoista ne osa-alueet, joita digitaaliset prosessit voisivat parantaa. Tällaisia prosesseja voivat olla esimerkiksi tarkemman käsityksen saaminen asiakaskunnasta, pilviratkaisuihin siirtyminen tai uusien hyödyllisten tietojen poimiminen datamassasta koneoppimisen avulla.

Digitalisaatio on monimutkainen ja aikaa vievä prosessi, mutta mitä aiemmin ryhdyt siihen, sitä pikemmin pääset nauttimaan myös sen hedelmistä.

2. Zgodność danych



2. Data takaa toiminnan vaatimustenmukaisuuden

Määräysten tiukentuminen, EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen voimaantulo mukaan lukien, panee vaatimustenmukaisuudesta vastaavat asiantuntijat koville. Sekin on ala, jossa älykäs data voi olla yhä suuremmaksi avuksi. Vaatimustenmukaisuuden varmistaminen edellyttää, että pääset tarkastelemaan laajalti erilaisia tietoja asiakkaistasi ja liiketoimintakumppaneistasi. Tekoälypohjaiset työkalut, joilla voidaan käsitellä valtavia datamääriä, auttavat varmistamaan, että asiakastietoja käytetään pelkästään määräysten mukaisella tavalla. Se keventää henkilöstön työkuormaa, ja asiakkaat luottavat tietonsa sinulle rauhallisemmilla mielin.

3 Nowa era automatyzacji cyfrowej



3. Digitaalinen automaatio avaa uuden aikakauden

Digitaalinen automaatio on valtava liiketoimintamahdollisuus, mutta se on riippuvainen pääsystä oikeanlaiseen reaaliaikaiseen dataan (ja tarvittavaan datamäärään). Kun sinulla on pääsy tällaiseen dataan, päätöksenteon automatisointi edistää kasvua huomattavasti. Kun annat algoritmien hoitaa yksinkertaiset, samankaltaisina toistuvat prosessit, niiden käsittely nopeutuu ja inhimillisten virheiden määrä vähenee – ja työntekijät pääsevät keskittymään strategiseen ja luovuutta vaativaan päätöksentekoon. Riskien arviointi ja lieventäminen on osa-alue, joka soveltuu erityisen hyvin automatisoitavaksi ja jonka vaikutukset heijastuvat näkyvästi myös liiketoiminnan moniin muihin osiin aina myynnistä ja markkinoinnista tietotekniikkaan ja varastonhallintaan saakka.

Kohtaa tulevaisuus Bisnoden kanssa

 
Kehitämme jatkuvasti palveluita, jotka haastavat asiakkaat tarkastelemaan jokaista uutta paradigmamuutosta mahdollisuutena eikä uhkana. Tässä viisi esimerkkiä, jotka perustuvat edellä mainittuihin megatrendeihin.
 

Bisnode Consumer Intelligence (BCI)

Laadukkaan ja ajantasaisen datan avulla voit parantaa myyntiprosessejasi sekä asiakaskokemusta läpi koko asiakkuuden elinkaaren. Hyödyntämällä analysoitua dataamme sekä omia asiakastietojasi kasvatat ymmärrystäsi asiakkaiden tarpeista ja suunnittelet asiakasta puhuttelevaa viestintää asiakkuuden elinkaaren eri vaiheisiin. Lue lisää tästä

Luottoriskienhallinta

Automatisoi riskienhallintaan ja luottopäätöksiin liittyvät prosessit. Bisnoden työkalut päätösten riskiarviointiin auttavat tarkastamaan potentiaaliset liiketoimintakumppanit etukäteen sekä valvomaan asiakkaiden taloudellisessa tilanteessa tapahtuvia muutoksia. Lue lisää tästä

Data ja analytiikka

Bisnoden analytiikka auttaa sinua ymmärtämään asiakkaitasi huomattavasti tarkemmin. Bisnode yhdistää oman älykkään datansa yrityksesi asiakasdataan sekä rikastaa sitä muista tietolähteistä. Lue lisää tästä

Tunnista ja tavoita uusia asiakkaita

Tee kampanjoista älykkäämpiä rikastamalla niitä datalla. Bisnoden ratkaisujen avulla voit kohdentaa kampanjat todennäköisimpiin asiakkaisiin, jolloin kasvatat markkinoinnin ROI:ta ja edistät liiketoiminnan kasvua. Lue lisää tästä

Dun & Bradstreet

Dun & Bradstreet on Bisnoden kansainvälinen partneri. Dun & Bradstreetin globaali tietokanta sisältää tietoa yli 265 miljoonasta yrityksestä. Bisnoden asiakkaana tarjoamme pääsyn kattaviin kansainvälisiin tietoihin aina riskeistä, toimittajista ja yrityksistä kohderyhmämarkkinointiin, CRM:n ylläpitoon, myyntiin ja datan integrointiin. Lue lisää tästä