b2b-asiakasrekisterin päivitys

Varmista ajantasaiset B2B-asiakastiedot

Ota yhteyttä
checkmark.svg

Kasvata prospektointisi tehoa ja hanki uusia asiakkaita

checkmark.svg

Paranna markkinointi- ja myyntitoimenpiteittesi tuloksellisuutta

checkmark.svg

Optimoi myyntitiimisi ajankäyttö

Päätöksentekoon käytettävä tieto on katoavaista

Päätöksentekoon käytettävä tieto on katoavaista

Jopa 40 prosenttia keskimääräisen asiakastietokannan tiedoista ovat virheellisiä, sillä asiakasrekisterissäsi olevat tiedot muuttuvat jatkuvasti. Joka vuosi 29 % suomalaisista yrityksista muuttaa ja 23 % yrityksista vaihtaa nimeä. Keskivertokuukauden aikana 7 000 ruotsalaista ja 6 000 suomalaista yritystä saa uuden toimitusjohtajan. Tanskassa 3 500 yritystä vaihtaa nimensä ja Norjassa 4 000 yritystä vaihtaa puolestaan puhelinnumeronsa. Kaikki päivittäin tapahtuvat muutokset merkitsevät sitä, että yhden vuoden aikana 25 prosenttia keskimääräisen tietokannan tiedoista vanhentuu.

Muutoksista johtuen myyntitiimisi saattaa käyttää vanhoja puhelinnumeroja tai he tavoittelevat työpaikkaansa vaihtaneita henkilöitä. Lisäksi talousosastosi saattaa lähettää laskuja vääriin osoitteisiin. Tutkimukset osoittavat, että 20 prosenttia myyjän ajasta kuluu uusasiakashankintaan ja liidien hoitamiseen tarvittavan tiedon etsimiseen. Lyhyesti sanottuna laadukkaat ja ajan tasalla olevat asiakastiedot nopeuttavat myyntiprosessia. 

Bisnoden ratkaisut takaavat sen, että CRM-järjestelmäsi on päivitetty ja kaksoiskappaleet on poistettu. Jos palvelet asiakkaitasi globaalisti, ei hätää! Tarjoamme kattavat yritystiedot Suomesta, pohjoismaista ja muualta maailmasta. Päivitettyjen tietojen ansiosta työntekijäsi voivat keskittyä palvelemaan asiakkaita paremmin, kasvattamaan myyntiä ja suunnittelemaan puhuttelevia markkinointiviestejä.

Tarkista asiakastietojen laatu luotettavien lähteiden avulla

Tarkista asiakastietojen laatu luotettavien lähteiden avulla

Laadukasta dataa sekä yrityksistä että kuluttajista

  • Minimoi riskit tarkastamalla helposti nykyisten tai uusien asiakkaan maksukyky ja maksuhäiriöt.
  • Varmista ajantasainen tieto uusien asiakkaiden ja tavarantoimittajien taustoista.
  • Varmista, että toimenpiteesi perustuvat ajankohtaiseen dataan asiakkaistasi, tavarantoimittajistasi sekä yhteistyökumppaneistasi.
Älä anna vanhentuneen datan vaikuttaa brändiisi

Älä anna vanhentuneen datan vaikuttaa brändiisi

Ajankohtainen tieto suojaa brändiäsi

  • Varmista, että telemarkkinointitiimilläsi on oikeat yhteystiedot.
  • Minimoi riski liittyen duplikaatteihin markkinointikampanjoiden kohderyhmissä.
  • Huolehdi siitä, että B2B kohderyhmissäsi olevien henkilöiden työnantajat ja toimenkuvat ovat ajan tasalla.
  • Poista epäaktiiviset yritykset ja kuolleet henkilöt kohderyhmistäsi.
Säästä aikaa ja tehosta tapojasi tehdä töitä

Säästä aikaa ja tehosta tapojasi tehdä töitä

Luotettavaa tietoa kaikille organisaatiosi funktioille paikasta riippumatta

Yrityksesi kaikki funktiot pääsevät hyödyntämään luotettavia tietoja maantieteellisestä sijainnista riippumatta.

  • Automatisoi osoitteiden päivitykset, jolloin et lähetä viestejä vääriin osoitteisiin.
  • Optimoi myyjien ajankäyttö varmistamalla, että heillä on käytössään oikeat tiedot Suomen markkinoilta, pohjoismaista ja globaalisti.
  • Paranna kampanjoiden tarkkuutta käyttämällä maailman laajimman yritystietokannan dataa. Yhteistyömme Dun & Bradstreetin kanssa takaa globaalit yritystiedot.

Asiakastietokantasi tulee päivittää säännöllisesti, jotta sinulla olisi jatkuvasti pääsy uusimpaan dataan CRM- tai ERP -järjestelmissäsi. Bisnoden asiakkaana voit valita sinulle parhaiten sopivan toimitustavan ja päivitysten ajankohdan.  

Data voidaan myös toimittaa tiedostona, jonka voit ladata asiakasrekisteriisi tai halutessasi voit integroida datan  suoraan järjestelmiisi API-ratkaisua käyttäen. 

Asiakastiedot muuttuvat joka päivä, joten niitä tulee päivittää jatkuvasti. Yrityksiä menee konkurssiin, ne vaihtavat nimeään sekä muuttavat uusiin toimitiloihin. Johtajat jättävät yrityksen tai siirtyvät uusiin työtehtäviin. Suomalaisissa tietokannoissa 20 - 25 prosenttia tiedoista muuttuu joka vuosi.

Tässä muutama esimerkki siitä, minkä tyyppisissä tiedoissa tapahtuu muutoksia:

  • 29% yrityksistä vaihtaa osoitetta
  • 23% yrityksistä vaihtaa nimeä
  • 39% johtavassa asemassa olevista vaihtaa titteliä
  • 9% yrityksistä ovat epäaktiivisia
  • 2% yrityksistä vaihtaa toimialaa

Bisnoden asiakasrekisterien ylläpitoon tarkoitettu ratkaisu takaa sen, että asiakkaita ja prospekteja koskeva datasi on aina oikein. Me päivitämme asiakasrekisteriäsi jatkuvasti ja täydennämme tietojasi sellaisilla tiedoilla, joita sinulla ei vielä ole.

Alla on joitakin esimerkkejä toimittamistamme datasta:

  • Asiakkaan toimiala, toiminnan laajuus ja vuosittainen myynti
  • Yrityksen maksukyky
  • Ennuste yrityksen kasvusta vuoden sisällä
  • Päätöksentekijöiden ja yhteyshenkilöiden tunnistaminen asiakasyrityksissä
  • Johtajien osoitteet, puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet

Pitkän aikavälin kestävyyden varmistamiseksi Bisnode tarjoaa valmiita CRM-integraatioita sekä API:n, jonka voit integroida omiin järjestelmiisi. Tämän ansiosta tietojasi päivitetään ja niitä täydennetään jatkuvasti automaattisesti. Tämä auttaa kehittämään sisäisiä prosesseja, tehostamaan hallintoa ja alentamaan kustannuksia. Voit myös kohdistaa suoramarkkinointiasi tarkemmin, löytää uusia lisämyyntimahdollisuuksia ja parantaa liiketoimintasi kannattavuutta. 

Jos kaipaat tehokkaista yrityskohderyhmiä, tutustu Selectoriin ja tavoita juuri sinulle tärkeät prospektit!

Tutustu Selectoriin

 

Jos käytössäsi on oma CRM-järjestelmä, jota haluat päivittää asiakas-, toimittaja-, ja kumppanitiedoilla, voit käyttää Bisnoden rajapintoja (API) integraation toteuttamiseen.

Lisäksi voit käyttää rajapintojamme tarjotaksesi asiakkaillesi parempaa palvelua esimerkiksi esitäyttämällä toimitusosoitetietoja verkkokaupan tilauslomakkeella. Sujuva ja ripeä maksutapahtuma verkkokaupassa nostaa konversiota ja kasvattaa myyntiä.

 

Lue lisää Bisnoden rajapinnoista

DB_WWN Logo_Pantone Center.png

Partnerimme Dun & Bradstreetin avulla voimme aina auttaa sinua riippumatta siitä, missä päin maailmaa asiakkaasi, tavarantoimittajasi ja yhteistyökumppanisi sijaitsevat.

Dun & Bradstreetin tietokanta sisältää 265 miljoonan yrityksen tiedot ja sitä päivitetään 30 000 lähteestä. Asiakkaanamme pääset hyödyntämään näitä tietoja oman asiakasrekisterisi laadun varmistamisessa ja rikastamisessa.

Ota käyttöösi seuraavat tiedot:

  • D&B D-U-N-S® -numerot ja rekisteröityjen yritysten nimet
  • Päivitetyt osoitteet, puhelinnumerot ja päätöksentekijöiden nimet
  • Tiedot duplikaateista ja yrityksistä, joiden toiminta on lakannut
  • Tiedot omistajarakenteista, yhtymän kytköksistä ja luottotiedoista

 

VARMISTA B2B-ASIAKASREKISTERISI AJANTASAISUUS

Haluatko, että olemme sinuun yhteydessä?

Ole meihin yhteydessä

Tavoitat meidät arkisin klo 8.00-16.00