Tiedätkö, millä tasolla asiakasrekisterisi datan laatu on? Tämä saattaa olla vaikea kysymys, mutta älä turhaan huolestu. Et nimittäin ole yksin, sillä monet yritykset kamppailevat samojen haasteiden parissa. Tiedämme kuitenkin sen, että melkein 40 prosenttia suomalaisten yritysten asiakasrekistereiden datasta on vaillinaista tai virheellistä. Tyypillisen asiakastietokannan datasta muuttuu joka vuosi lähes 25 prosenttia. Tämä tarkoittaa sitä, että myös CRM-toimenpiteittesi tarkkuus vähenee saman verran.
Laadukas asiakasdata on yksi tärkeimmistä menestystekijöistä markkinointia ja myyntiä ajatellen. Jos asiakastiedot ovat harhaanjohtavia, päätöksiä tehtäessä saattaa tulla virheitä. Samoin markkinointi-investoinneissa ja myyntitoiminnoissa ei päästä maksimaalisiin suorituksiin. Tästä johtuen heikko datan laatu saattaa muodostua kalliiksi huolenaiheeksi.
Kattava analyysi asiakastietojesi nykytilasta kertoo kuinka suuri osuus asiakasrekisterisi sisältämistä tiedoista ovat ajan tasalla ja mitkä tiedot kaipaavat päivitystä. Asiakastietojen päivityksellä varmistetaan, että esimerkiksi nimi- ja osoitetiedot ovat oikein ja voit käyttää asiakasrekisteriäsi tehokkaasti liiketoimintasi kasvattamiseen.