kohderyhmät ja kohdennettu mainonta

Optimoi kampanjat kaikissa kanavissa

Ota yhteyttä
checkmark.svg

Segmentoi asiakaskantasi ja valitse parhaat kohderyhmät kampanjoihisi

checkmark.svg

Paranna tarkkuutta oleellisen ja ajan tasalla olevan tiedon avulla

checkmark.svg

Varmista viestisi tavoittavuus osuvalla kanavavalinnalla

Strategiasta toteutukseen

Strategiasta toteutukseen

Jotta myynti- ja markkinointitoimenpiteesi tuottaisivat tulosta, tulee sinun ymmärtää asiakaskuntaasi, tunnistaa parhaimmat kohderyhmät eri kampanjoihin ja kohdistaa näiden kohderyhmien tarpeisiin sopivaa markkinointiviestintää. Autamme sinua onnistumaan asiakaskannan segmentoinnissa ja kohderyhmävalinnassa eri tyyppisten analyysien avulla. Lisäksi laadimme suunnitelman siitä, miten tavoitat nykyiset ja potentiaaliset asiakkaasi älykkäästi, tehokkaasti ja monikanavaisesti.

Varmistamme, että tavoitat juuri haluamasi kohderyhmän niin suoramainonnan keinoin kuin digitaalisestikin. Jotta markkinointitoimenpiteiden vaikutus konversioon olisi mahdollisimman suuri, tarvitaan tyypillisesti useampia altistumisia brändin viestille. Autamme sinua rakentamaan kampanjakokonaisuuden, jossa hyödynnetään eri kanavia ja viestejä mahdollisimman tehokkaasti. Kampanjan jälkeen analysoimme tulokset, jotta voit jatkuvasti optimoida ja kehittää segmentointia, kanavavalintoja ja markkinointiviestiesi sisältöä. Tulosten analysoinnin avulla varmistut siitä, että toteutus tapahtuu suunnitellun strategian mukaisesti.

Kun saat käyttöösi oikean datan sekä tarvitsemasi tiedot, voit olla varma siitä, että suoramarkkinointisi osuu oikeaan kohteeseen. Näin monikanavainen markkinointi tuottaa parasta tulosta. Tietoa käsitellään voimassaolevien säännösten ja hyväksyttyjen käytänteiden mukaisesti. Lisäksi tietoa päivitetään säännöllisesti. Näin tiedät, että tieto on luotettavaa ja oikein käytettyä.

Tunnista asiakkaasi

Tunnista asiakkaasi

Tee parempia kohderyhmäpoimintoja oikean tiedon avulla

  • Määrittele segmentoinnin avulla mielenkiintoiset kohderyhmät hyödyntämällä syvällisiä analyyseja ja oleellista tietoa.

  • Tunnista täsmällistä tietoa hyödyntämällä ne ihmiset, jotka vastaavat kannattavimpia asiakasryhmiäsi.

    Varmista, että strategiasi toteutetaan myös käytännössä tavoittamalla juuri haluamasi ihmiset valitsemissasi kanavissa.

Tehokkuutta markkinointiin

Tehokkuutta markkinointiin

Tuloksia dataohjautuvilla kampanjoilla

  • Tavoita oikeat asiakkaat kohdennettujen viestien avulla oikeissa kanavissa.

  • Tavoita strategisesti merkittävissä yrityksissä työskentelevät avainhenkilöt IP-kohdennetun markkinoinnin avulla.

  • Varmista monikanavaisen markkinoinnin teho analysoimalla kampanjan tulokset ja optimoimalla niiden avulla seuraavat toimenpiteet

Jos teet töitä suoramainonnan, telemarkkinoinnin, kampanjasuunnittelun tai myynnin kanssa, voimme tarjota sinulle monia testattuja ratkaisuita tarkkaan B2B-kohdennukseen. Yli 400 000 yrityksen tiedot päättäjien yhteystietoineen takaavat sen, että onnistut kohdentamaan markkinointisi juuri oikealle henkilölle. Lisäksi autamme sinua valitsemaan toimivimmat markkinointikanavat. Kun oikea viesti tavoittaa kohderyhmäsi sopivassa kanavassa, sen huomioarvo kasvaa.

Esimerkkejä Bisnoden poimintakriteereistä:

Yleiset

  • Toimiala
  • Työntekijöiden määrä
  • Päättäjän vastuualue
  • Yrityksen sijainti, maantieteellinen alue
  • Yhtiömuoto
  • Vienti/tuonti
  • Yksityinen/julkinen
  • Luottoluokitus

 

Talouden tunnusluvut

  • Tuotto
  • Kasvuennuste
  • Riskit
  • Muutokset voitoissa
  • Muutokset tuotossa
  • Osakepääoma
  • Oman pääoman suhde kokonaispääomaan

Triggeriperusteiset

  • Uuden toimitusjohtajan nimitys
  • Fuusiot/yritysostot
  • Osoitteenmuutokset
  • Uuden yrityksen perustaminen

Haluatko tavoittaa yrityspäättäjät tehokkaasti? Kokeile kohderyhmävalintaa Selector -palvelussa ja lataa kohderyhmäsi käyttöön välittömästi!

 

Tutustu Selectoriin

Jotta voidaan luoda tehokkaita kampanjoita, on ihmisten käyttäytymistä ohjaavia tekijöitä tarpeen ymmärtää syvällisesti. Sinun tulee olla selvillä esimerkiksi siitä, mitä ihmiset tekevät vapaa-ajallaan, mitä he ajattelevat tänään ja mitkä ovat heidän suunnitelmansa huomiselle. Monimutkaisessa maailmassamme eivät perinteiset poimintakriteerit enää ole yhtä päteviä kuin aikaisemmin. Bisnode Ihmiset -palvelu tarjoaa sinulle täsmällisen kuvauksen tämän päivän kuluttajista useiden eri tietolähteiden pohjalta laadittujen ennusteiden avulla.  Sekä segmentointisi että kohderyhmäsi nousevat uudelle tasolle yli viidenkymmenen muuttujan avulla, jotka kuvaavat mm. kotitaloutta, elämänvaihetta ja arvomaailmaa. Monipuoliset muuttujat auttavat sinua tarkentamaan kohderyhmäpoimintoja entistä täsmällisemmin ja tavoittamaan kohderyhmäsi kustannustehokkaasti. Onnistunut kohderyhmävalinta ja tuottoisa monikanavainen markkinointikampanja kulkevat käsikädessä.

Tarjoamme tytäryhtiömme Vendemoren kautta Account Based Marketing -ratkaisuita B2B-päättäjien tehokkaaseen tavoittamiseen verkossa. IP-pohjaisen mainonnan ansiosta tavoitat sinulle strategisesti merkittävät asiakasyritykset ja niiden päättäjät. Luot kestäviä suhteita ja optimoit myynti- sekä markkinointiaktiviteettisi valitulle kohderyhmälle. Ratkaisussa yhdistyy mahdollisuus tavoittaa oikeat päätöksentekijät sekä digitaalisten käyttöliittymien valtava potentiaali. Tämän yhdistelmän ansiosta viestit sekä nykyisille että potentiaalisille asiakkaille juuri silloin, kun he etsivät aktiivisesti tietoa verkosta.  Kustomoimalla tarjontasi, viestisi sekä kampanjasi kohderyhmän luonteen mukaan markkinoinnistasi tulee sekä relevantimpaa että mielenkiintoisempaa. Käytössäsi on siis maailmanluokan työkalut kannattavaan B2B -markkinointiin.

Lue lisää Account Based Marketing -ratkaisuista

Kampanjan jälkeen analysoimme sen tulokset ja arvioimme esimerkiksi kohderyhmä- ja kanavavalinnan onnistumista perustuen siihen, miten ja missä kanavassa ihmiset reagoivat kampanjaan. Tätä tietoa hyödynnetään kampanjoiden jatkuvaan kehittämiseen ja parantamiseen. Kampanja-analyysi kertoo sinulle mitkä viestit toimivat parhaiten ja mille kohderyhmille sinun tulisi ne suunnata.

Analysoimme kampanjan tuloksia, käyttäen yleisten demografiatietojen ohella kymmeniä Bisnoden täsmäluokituksia, jotka kuvaavat mm. koulutustasoa, asumismuotoa ja elämänvaihetta. Tätä kautta ymmärrät paremmin minkälaiset ihmiset ovat reagoineet kampanjaasi ja tehostat kohderyhmävalintaa jatkossa. Lisäksi Digitaalisten kampanjoiden kautta hankkimiasi asiakkaita verrataan suorapostituksen kohderyhmiin. Näin saat arvokasta tietoa uusista asiakkaistasi, keitä he ovat ja millä tavoin voit jatkossa ylläpitää suhdettasi heihin. Analyysi kertoo sinulle myös sen, mikä kanavayhdistelmä tuottaa parhaan tuloksen eri kohderyhmissä. Palaute siitä, miten voit tarkentaa segmentointia ja kohderyhmävalintaa eri osoitelähteistä antaa sinulle arvokkaat työkalut täsmällisyyden kehittämiseen uusasiakashankinnassa.

VARMISTA B2B-ASIAKASREKISTERISI AJANTASAISUUS

Haluatko, että olemme sinuun yhteydessä?

Ole meihin yhteydessä

Tavoitat meidät arkisin klo 8.00-16.00