Segmentointi ja markkinapotentiaali

Löydä kannattavia asiakasryhmiä markkinaymmärryksen avulla

Ota yhteyttä
check_fat_green.png

Suunnittele älykkäitä strategioita hyödyntämällä räätälöityjä analyyseja ja KPI -mittareita

check_fat_green.png

Optimoi markkinointisi tehokkuus rakentamalla personoituja kampanjoita

check_fat_green.png

Kehitä liiketoimintaasi tehokkaiden segmentointimallien avulla

Hyödynnä asiakasymmärrystä potentiaalin kasvattamiseksi

Hyödynnä asiakasymmärrystä potentiaalin kasvattamiseksi

Kyky ymmärtää asiakkaita, heidän käyttäytymistään ja tarpeitaan on elintärkeä edellytys menestyvälle liiketoiminnalle. Nopeasti muuttuvassa maailmassamme tämän toteuttaminen saattaa vaikuttaa vaikeammalta kuin koskaan aikaisemmin. Tästä huolimatta kyky kehittää strategioita arvokkaaseen markkina- ja asiakasymmärrykseen perustuen on tänä päivänä liiketoimintakriittistä mille tahansa organisaatiolle.

Tunnistamalla asiakassegmentoinnin avulla missä suurin asiakaspotentiaali piilee, voit keskittää resurssisi oikeaan paikkaan, suunnitella kohdennettuja kampanjoita ja optimoida markkinointia. Lisäksi tavoitat osuvien kanavavalintojen kautta ne asiakkaat, joilla on suurin ostovoima ja kasvupotentiaali. Bisnode auttaa sinua analysoimaan sekä uudet että nykyiset asiakkaasi läpi koko asiakkaan elinkaaren. Analyysin tuottaman markkina- ja asiakasymmärryksen kautta tunnistamme relevantit asiakassegmentit ja autamme sinua löytämään uusia kannattavia asiakasryhmiä kasvun kiihdyttämiseksi.

Tunnista uusien asiakasryhmien tuoma potentiaali

Tunnista uusien asiakasryhmien tuoma potentiaali

Kehitä liiketoimintaasi omilla ehdoillasi

  • Määrittele kohderyhmäsi tarkasti älykkäiden valintatyökalujen ja kokeneiden analyytikkojen avulla
  • Virtaviivaista liiketoimintaasi tehokkaan segmentoinnin avulla
  • Kasvata asiakasarvoa ymmärtämällä asiakkaitasi paremmin räätälöityjen segmentointimallien kautta
Maksimoi markkinointisi teho

Maksimoi markkinointisi teho

Paranna tarkkuutta olennaisen datan avulla

  • Kehitä kannattavia asiakassuhteita tehokkaasti oivaltavien analyysien sekä monipuolisten rikasteiden avulla
  • Luo uusia mahdollisuuksia potentiaalisten asiakkaiden tavoittamiseen määrittelemällä asiakassegmenttisi yksilötasolla
  • Ota markkinointiresurssisi tehokäyttöön keskittymällä vain tarkkaan valittuihin asiakasryhmiin, kuten niihin, joilla on korkein ostovoima ja suurin alttius tehdä ostoja

Ole meihin yhteydessä aloitaaksesi segmentionti ja markkinapotentiaalin kartoitus

Soita meille

Olemme tavoitettavissa arkipäivisin klo 8-16

08-55805900

Get contacted

Haluatko, että olemme sinuun yhteydessä?

Bisnoden tietosuojasta

Bisnodella käsittelemme tietojasi aina voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Lue lisää tietojenkäsittelyyn liittyvistä periaatteistamme tietosuojaselosteestamme.

Segmentointi voi perustua mihin tahansa muuttujien määrään. Näitä muuttujia ovat esimerkiksi tarpeet, arvot, asenteet, käyttäytyminen ja demografiat. Riippuen tavoitteistasi, segmentoinnin käyttötarkoituksesta sekä siitä, miltä oma asiakasdatasi näyttää, luomme tarpeisiisi sopivia malleja kohderyhmävalintaan. Toteutamme sinulle räätälöidyn analyysin riippumatta siitä, onko tavoitteenasi säilyttää nykyiset asiakkaat, houkutella uusia tai mahdollisesti kehittää tarjontaasi ja luoda kestäviä asiakassuhteita. Analyysin avulla syvennät asiakasymmärrystäsi valitsemiisi muuttujiin perustuen. Lisäksi saat käyttöösi välineet, joiden avulla sekä kehität että toteutat strategisesti tärkeitä toimenpiteitä.

Segmentoinnin ansiosta sinun on helpompi tunnistaa kaikista kannattavimmat asiakkaat, suurimman potentiaalin omaavat asiakasryhmät sekä sellaiset segmentit, joiden pysyvyyteen kannattaa erityisesti panostaa. Lisäksi saat tietoa siitä, minkälaiset asiakkaat eivät ole kannattavia. Tämä antaa sinulle välineitä toimivan asiakasrekisterin luomiseen sekä asiakkaiden priorisointiin. Asiakassegmentointi auttaa myös tunnistamaan ne tasot ja kriteerit, joiden perusteella voit luokitella asiakkaasi esimerkiksi kulta-, hopea- ja pronssiasiakkaisiin. Näin optimoit ja tehostat sekä myyntiä että markkinointiasi ja varmistat, että asiakkaillesi ja prospekteillesi suunnatut kampanjat ovat aina tilanteeseen sopivia.

Usein yrityksillä on omaa tietoa ja kertynyttä ymmärrystä asiakkaista sekä heidän tarpeistaan. Tästä huolimatta ymmärrystä tarvitaan toisinaan enemmän. Kun mittaat asiakastyytyväisyyttä ja keräät tietoa asiakkailta reaaliajassa, voit tehdä parempia, perusteltuja liiketoimintapäätöksiä. Näiden päätösten avulla kehität yrityksesi tarjoamaa, pienennät kustannuksia ja kasvatat myyntiä.

Me Bisnodella autamme sinua selvittämään vastaukset esimerkiksi seuraaviin kysymyksiin:

  • Mitä asiakkaasi ajattelevat nykyisistä tuotteista ja palveluistasi?
  • Ovatko asiakkaasi tyytyväisiä asiakaspalveluun?
  • Miten asiakastyytyväisyyden taso on kehittynyt ajan myötä?
  • Mitä asiakkaat toivoisivat tuote- ja palveluvalikoimaltasi?
  • Mitä sinusta ja kilpailijoistasi puhutaan verkossa ja sosiaalisessa mediassa?
  • Miten henkilökuntasi osaamista tulisi kehittää?

Hyvin toteutettuna jatkuva asiakaskokemuksen mittaaminen antaa sinulle runsaasti tukea päätöksentekoosi. Näin varmistat, että olet valmis kohtaamaan asiakkaiden kriittisimmät toiveet tulevaisuudessa.

Jatkuvan, reaaliaikaisen asiakaskokemuksen mittaamisen lisäksi toteutamme haastattelututkimuksia kumppaneittemme kautta. 

 

Lue lisää asiakaskokemuksen johtamisesta

Yhteistyömme Dun & Bradstreetin kanssa auttaa sinua havaitsemaan liiketoimintapotentiaalin globaalissa markkinasegmentissäsi. Pääset toteuttamaan kohdennettuja markkinointikampanjoita ja listoja kansainvälisillä markkinoilla olevista prospekteista. Yhteistyössä Dun & Bradstreetin kanssa tarjoamme jatkuvasti päivittyvää tietoa maailman laajimmasta yritystietokannasta, joka sisältää 265 000 000 yritystä 30 000 eri lähteestä. Tietokannan ansiosta saat kaiken sen tiedon, jota tarvitset hyvin perusteltujen liiketoiminnallisten päätösten tekemiseen.

Kaikille tietokannassa oleville yrityksille annetaan yksilöllinen D&B D-U-N-S® -numero. Yksilöllisen numeron ansiosta pääset hyödyntämään jäsennettyä tietoa siitä, miten maailman yritykset ovat yhteydessä toisiinsa. Tämä auttaa sinua tunnistamaan mahdollisuudet kohdistaa myynti- ja markkinointitoimenpiteitä mahdollisille uusille asiakkaille samassa yritysryhmässä, missä myös nykyiset asiakkaasi ovat. Samoin pääset kohdentamaan myyntiresurssisi sinne, missä mahdollisuudet ovat suurimmat. 

Löydä tehokkaimmat asiakassegmentit

Haluatko, että olemme sinuun yhteydessä?

Bisnoden tietosuojasta

Bisnodella käsittelemme tietojasi aina voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Lue lisää tietojenkäsittelyyn liittyvistä periaatteistamme tietosuojaselosteestamme.

Ole meihin yhteydessä

Tavoitat meidät arkisin klo 8.00-16.00