Kartoita lisämyyntimahdollisuutesi

Löydä asiakasrekisteristäsi uusia mahdollisuuksia lisämyyntiin

Ota yhteyttä
checkmark.svg

Kasvata mahdollisuuksiasi lisämyyntiin ymmärtämällä asiakaskuntaasi paremmin

checkmark.svg

Rakenna kilpailuetua tunnistamalla mahdollisuudet kasvattaa share of wallet -osuuttasi

checkmark.svg

Tehosta liiketoimintaprosessejasi smart datan ja analytiikan avulla

Syvennä asiakassuhteitasi

Syvennä asiakassuhteitasi

On kiistaton tosiasia, että uuden asiakkaan hankkiminen on kalliimpaa kuin jo olemassa olevan asiakkaan säilyttäminen. Tästä syystä on tärkeää tietää ketkä ovat parhaita asiakkaitasi tällä hetkellä. Samaan aikaan on kuitenkin ymmärrettävä, ketkä asiakkaistasi voisivat ostaa enemmän ja kehittyä parhaiksi asiakkaiksi tulevaisuudessa. Toisin sanoen kyse on share of wallet -osuutesi kasvattamisesta ja parhaiden lisämyyntimahdollisuuksien kartoittamisesta.

Selkeän kuvan saaminen oman asiakasrekisterin potentiaalista on useille yrityksille suuri haaste. Tiedät kuinka paljon asiakkaasi ostavat sinulta, mutta ymmärtääksesi kokonaistilannetta paremmin, tarvitset myös tietoa markkinoista, asiakkaiden ostojen kokonaismäärästä sekä siitä, kuinka paljon asiakkaat ostavat muualta.

Share of wallet -analyysin (SOW) avulla tunnistat sekä uskollisimmat asiakkaasi että asiakasrekisterissäsi piilevät uudet mahdollisuudet. 

Enemmän kasvua paremmalla asiakassuhteiden hallinnalla

Enemmän kasvua paremmalla asiakassuhteiden hallinnalla

Priorisoi myynti- ja markkinointitoimenpiteesi tehokkaammin

  • Havaitse hyödyntämättömät lisämyyntimahdollisuudet tarkkailemalla osuuttasi asiakkaan kokonaisostopotentiaalista
  • Suunnittele sopivat toimenpiteet segmentoimalla asiakkaat ostojen sekä ostopotentiaalin perusteella
  • Tee kassavirtaennusteita tehokkaammin seuraamalla asiakaskunnassasi olevaa potentiaalia
Priorisoi asiakkaita, joissa on suurin kasvupotentiaali

Priorisoi asiakkaita, joissa on suurin kasvupotentiaali

Kasvata asiakasuskollisuutta tunnistamalla osuutesi asiakkaan kulutuksesta

  • Huolehdi uskollisista asiakkaistasi ja tarjoa heille parasta palvelua
  • Tunnista ne asiakkaat, joissa on suurin potentiaali ja ymmärrä heidän tarpeitaan
  • Suunnittele yksilöllisiä kampanjoita ymmärtämällä kuinka paljon osuutesi on asiakkaasi kokonaisostoista
Kehitä data-ohjautuva kasvustrategia

Kehitä data-ohjautuva kasvustrategia

Hyödynnä omaa asiakastietoasi yhdessä laadukkaan rikastedatan kanssa

  • Kasvata strategisesti merkittävien asiakkuuksien määrää Bisnoden laadukkaan datan avulla
  • Kehitä yksilöllisiä analyyttisia malleja hyödyntämällä sekä ulkoista että sisäistä dataa
  • Luo tehokkaita strategioita Bisnoden asiantuntevien analyytikkojen avulla tai hyödynnä omia analyysejasi
Customer Case

TULOKSELLISUUTTA JÄSENHANKINTAAN KOHDERYHMÄANALYTIIKALLA

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry neuvottelee palvelualoille työehtosopimukset ja valvoo jäsentensä etuja työpaikoilla. PAMin jäsenet työskentelevät pääosin vähittäiskaupassa, majoitus- ja ravitsemisalalla, kiinteistöpalveluissa sekä vartiointialalla. PAMin ja Bisnoden välinen, aktiivinen yhteistyö on toiminut yli kuusi vuotta. Bisnode muun muassa hakee PAMin jäsenhankintakampanjoihin sopivia kohderyhmiä, ja yhteistyössä suunnitellaan kohderyhmille soveltuvia suoramarkkinointikampanjoita.

Lue lisää

Hyödyntämällä runsasta ja monipuolista dataa voit olla varma siitä, että teet perusteltuja ja varmoja päätöksiä. Oma asiakastietosi yhdessä Bisnoden korkealaatuisen datan kanssa auttaa sinua rakentamaan tehokkaita analyyttisia malleja omiin liiketoiminnallisiin haasteisiisi perustuen.

Bisnoden analyytikot tukenasi

Share of wallet -analyysi on aina yksilöllinen. Se perustuu yrityksesi markkinaolosuhteisiin sekä asiakassalkkusi potentiaaliin. Kun haluat kehittää liiketoimintaasi onnistuneesti, on avaintekijänä oman asiakasdatan hyödyntäminen yhdessä ulkoisen datan kanssa.

Bisnode tekee jatkuvia analyyseja asiakkaille ympäri Eurooppaa. Tätä kautta meille on kertynyt runsaasti kokemusta yksityiskohtaisiin liiketoimintahaasteisiin pohjautuvien analyyttisten mallien kehittämisestä. Bisnode on kerännyt ja käsitellyt dataa yli sadan vuoden ajan ja ennakoivaa  analytiikka olemme tehneet jo 1960-luvulta lähtien. Bisnodella työskentelee 300 analyytikkoa, jotka varmistavat ja tarkistavat jatkuvasti dataa sadoista eri lähteistä. Näin voit varmistua siitä, että päätöksentekoon saamasi tuki on täsmällistä ja luotettavaa.

Analyytikkomme auttavat sinua tunnistamaan, mitä tietoa tarvitset ja tukevat sinua tiedon prosessoinnissa ja tulkitsemisessa. Näin saat tarvitsemasi vastaukset sinulle tärkeisiin kysymyksiin.

Asiakasrekisterisi on jatkuvassa muutoksessa. Uudet asiakkaat löytävät luoksesi, mutta samaan aikaan vanhoja asiakkaita lähtee. Lisäksi asiakkaiden yhteystiedot muuttuvat ja uusien elämänvaiheiden myötä myös tarpeisiin tulee muutoksia. Tästä syystä järjestelmissäsi oleva data täytyy päivittää säännöllisesti. Näin vältetään epätarkkuudet, jotka voisivat johtaa vääriin päätöksiin.

Voit valita säännölliset päivitykset tai tiedostonsiirrot. Lisäksi voit integroida automaattiset päivitykset järjestelmiisi, kuten CRM:ään tai ERP:iin. 

Tunnista parhaimmat lisämyynnin paikat

Haluatko, että olemme sinuun yhteydessä?

Ole meihin yhteydessä

Tavoitat meidät arkisin klo 8.00-16.00