Ennakoi ja vaikuta asiakaspoistumaan

Ehkäise asiakaspoistumaa

Ota yhteyttä
checkmark.svg

Vaikuta asiakaspoistumaan tunnistamalla aikaisempia toimintamalleja

checkmark.svg

Paranna kannattavuutta ja paranna asiakaspysyvyyttä

checkmark.svg

Kasvata asiakkaan elinkaaren arvoa parantamalla asiakasuskollisuutta

Syvempiä ja pidempiä asiakassuhteita

Syvempiä ja pidempiä asiakassuhteita

Joillakin toimialoilla asiakaspoistuma, eli churn, voi olla jopa 40 prosenttia vuodessa. Tämä on haaste erityisesti niillä aloilla, joilla kilpailu on kovaa ja joilla on helppoa vaihtaa palveluntarjoajaa. Monet yritykset pyrkivät aktiivisesti etsimään ja hankkimaan uusia asiakkaita. Samalla kuitenkin usein unohdetaan, että yhtä tärkeää liiketoiminnan kannalta on varmistaa, että asiakaspysyvyys on sopivalla tasolla ja toimenpiteitä tehdään asiakkaan elinkaaren arvon kasvattamiseksi.

Uuden asiakkaan hankkiminen on tyypillisesti jopa viisi kertaa kalliimpaa kuin olemassa olevasta asiakassuhteesta huolehtiminen. Kun menetät asiakkaan, on tärkeää ymmärtää, minkä tyyppiset asiakkaat lähtevät ja miksi he lähtevät. Tällä tavoin päästään vaikuttamaan asiakaspoistumaan proaktiivisesti. Asiakaspoistuma-analyysin avulla voit saada vastauksia näihin kysymyksiin. Analyysi antaa sinulle selkeämmän kokonaiskuvan asiakaspoistumaan liittyvistä riskeistä sekä siitä, minkä tyyppisiin asiakkaisiin sinun tulisi keskittyä asiakashankinnassasi tulevaisuudessa.

Kun ymmärrät tarkemmin ketkä ovat parhaita asiakkaitasi ja ketkä ovat vaarassa lähteä, voit esimerkiksi muokata viestintääsi ja tarjoomaasi pitkäaikaisten asiakassuhteiden luomiseksi. Suunnittelemalla toimenpiteesi asiakaspysyvyyden näkökulmasta muodostat pitkäkestoisia asiakassuhteita niiden asiakkaiden kanssa, joilla on korkein asiakkaan elinkaariarvo.

Paranna kannattavuutta vähentämällä asiakaspoistumaa

Paranna kannattavuutta vähentämällä asiakaspoistumaa

Tunnista asiakaspoistumaan vaikuttavat tekijät

  • Ennakoi asiakaskadon riski tunnistamalla poistumariskin alla olevien asiakasryhmien piirteet
  • Paranna asiakaspysyvyyttä ymmärtämällä syitä churnin taustalla
  • Ymmärrä ketkä ovat parhaita asiakkaitasi ja hyödynnä tätä tietoa kohderyhmäsuunnittelussa ja uusasiakashankinnassa
Tehosta liiketoimintaasi kasvattamalla asiakkaan elinkaaren arvoa

Tehosta liiketoimintaasi kasvattamalla asiakkaan elinkaaren arvoa

Kasvata asiakasuskollisuutta ja muodosta pitkäkestoisia asiakassuhteita

  • Luo pitkäkestoisia asiakassuhteita panostamalla markkinointiviestinnän osuvuuteen
  • Kasvata liikevaihtoa kartoittamalla lisämyyntimahdollisuudet ja keskittymällä uskollisiin asiakkaisiin
  • Paranna asiakkaan elinkaariarvoa tarjoamalla asiakkaillesi heidän kiinnostuksenkohteisiin tai ostohistoriaan liittyviä tuotteita ja palveluita

Perinteiset churn-analyysit kertovat yleensä syyt asiakassuhteen päättymisen taustalla. Ymmärrys syistä syntyy kuitenkin usein liian myöhään, jotta yritys ehtisi reagoida ajoissa ja estää asiakasta lähtemästä. Ennakoivan analytiikan avulla saat ajoissa tietoa poistumisuhan alla olevista asiakkaista, niin että ehdit muokata viestintääsi, asiakaspalveluasi ja tarjoomaasi asiakkaiden tarpeiden mukaisiksi. Näin minimoit asiakaspoistuman riskin ja parannat asiakaspysyvyyttä.

Mitä paremmin pystyt seuraamaan asiakaspoistumaa ja syitä sen taustalla, sitä paremmin kykenet auttamaan uusia asiakkaita hyödyntämään tuotteita ja palveluitasi paremmin ja vaikuttamaan asiakasuskollisuuteen. Näin pystyt minimoimaan asiakaspoistuman riskit heti alusta alkaen.

Kun haluat tarkemmin ymmärtää asiakaspoistumaan vaikuttavia tekijöitä, tarjoamme strukturoidun datan hyödynnettäväksi yhdessä oman asiakasdatasi kanssa.

Omaa dataasi täydentävä ulkoinen tieto sisältää tietoja sekä kuluttajista että yrityksistä. Laadukkaan datan ansiosta voit luottaa siihen, että päätöksesi perustuvat aina ajantasaiseen tietoon.

Bisnode on kerännyt ja käsitellyt dataa jo yli sadan vuoden ajan. Ennakoivaa analytiikkaa olemme puolestaan tehneet 1960-luvulta lähtien. Bisnodella työskentelee 300 analyytikkoa, jotka varmistavat ja tarkistavat jatkuvasti datan laatua sadoista eri lähteistä. Tämän ansiosta sinä voit olla aina varma siitä, että päätöksentekoon saamasi tuki on luotettavaa.

Tunnista asiakaspoistumaan vaikuttavat tekijät ja paranna uskollisuutta

Haluatko, että olemme sinuun yhteydessä?

Bisnoden tietosuojasta

Bisnodella käsittelemme tietojasi aina voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Lue lisää tietojenkäsittelyyn liittyvistä periaatteistamme tietosuojaselosteestamme.

Ole meihin yhteydessä

Tavoitat meidät arkisin klo 8.00-16.00