Bisnoden kehittämä asiakaspalautejärjestelmä Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin käyttöön

13 kesä 2018

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (HUS) käytössä oleva sähköinen asiakaspalautejärjestelmä vaihtuu. Uudeksi palautejärjestelmäksi on valittu Bisnoden kehittämä ratkaisu. "Bisnoden asiantuntijat ovat ymmärtäneet nopeasti terveydenhuolto-organisaation tarpeen ja palvelun käyttöönotto on ollut sujuvaa", toteaa HUSin tietohallinnon sähköisten asiointipalveluiden vastuualuejohtaja Sirpa Arvonen.

Asiakasnäkökulmasta katsoen uusi järjestelmä tuo monia parannuksia, kuten palautteenantokanavien monipuolistumisen. Jatkossa asiakas voi vastata tyytyväisyyskyselyihin ja avoimiin kysymyslomakkeisiin älypuhelimilla, tableteilla, Meilahden kolmio- ja tornisairaalan potilaspäätteillä ja e-tekstiviesteillä. Lisäksi palautejärjestelmään voidaan ohjata palautelomakkeissa olevan QR-koodin kautta.

Asiakaspalautejärjestelmän uudistus tuo parannuksia myös HUSin omiin toimintatapoihin. Raportointi ja yksikkötiedon hakumahdollisuudet paranevat. Raportointi monipuolistuu graafisesti esitetyillä raporteilla sekä Online-raportoinnilla. "Nyt käyttöönotettu asiakaspalautepalvelu on strategisesti tärkeä osa palveluittemme jatkuvaa kehittämistä, sillä potilas on keskiössä ja haluamme ymmärtää paremmin asiakaskokemusta sairaaloissamme ja klinikoissamme", sanoo Arvonen.

”Tulevaisuudessa asiakaskokemuksen ja asiakastyytyväisyyden merkitys kasvaa julkisessa terveydenhuollossa. On ollut mahtavaa olla mukana kehittämässä HUSin uuden sukupolven asiakaspalautejärjestelmää, jonka ansiosta HUS pystyy tarjoamaan asiakkailleen entistäkin parempaa ja tehokkaampaa palvelua", kiteyttää Bisnoden projektipäällikkö Tommi Skottman.

Projektin luovutuspalaverissa oli paikalla projektissa olleita henkilöitä HUSilta ja Bisnodelta.

 

Lisätietoa:

Sirpa Arvonen, vastuualuejohtaja
HUS, Tietohallinto, sähköiset asiointipalvelut
sirpa.arvonen@hus.fi, 050 407 45 444

Juha Airaksinen, toimitusjohtaja
Bisnode Finland Oy
juha.airaksinen@bisnode.com, 040 544 2670

Tommi Skottman, projektipäällikkö
Bisnode Finland Oy
tommi.skottman@bisnode.com, 0400 141 428


Bisnodesta
Bisnode on johtava eurooppalainen data- ja analytiikkapalveluita tarjoava yritys, joka toimii 19 maassa ja työllistää 2 400 henkeä. Suomessa asiakkaitamme palvelee 100 Bisnodelaista. Ratkaisujemme avulla asiakkaamme voivat kerätä palautetta asiakaskohtaamisista eri kosketuspisteissä reaaliajassa. Ajantasaisen palautteen avulla niihin voidaan reagoida riittävän nopeasti. Bisnoden asiakaskokemuksen johtamiseen erikoistuneet ammattilaiset auttavat asiakkaitamme ymmärtämään asiakaspalautetta ja hyödyntämään sitä liiketoiminnan kehittämisessä ja asiakasuskollisuuden kasvattamisessa.

Tilaa viimeisimmät uutiset datasta, analytiikasta ja asiakaskokemuksesta suoraan sähköpostiisi

Bisnoden tietosuojasta

Bisnodella käsittelemme tietojasi aina voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Lue lisää tietojenkäsittelyyn liittyvistä periaatteistamme tietosuojaselosteestamme.