Lindexin ”More at Lindex” kanta-asiakasohjelmasta on tullut myyntiä ja asiakastyytyväisyyttä ajava kultakaivos. Muotiketju hyödyntää Bisnoden smart data -ratkaisua, joka yksinkertaistaa matkaa asiakkaasta jäseneksi riippumatta siitä, missä päin Pohjoismaita asiakkaat asuvat.
Se hetki, kun asiakas tekee päätöksen kanta-asiakasohjelmaan liittymisestä, on tuhansien eurojen arvoinen asiakkaan elinkaaren arvossa mitattuna. Kun asiakas vastaa kyllä, avautuvat mahdollisuudet kohdennettuun ja henkilökohtaiseen markkinointiviestintään. Tämä vuorostaan johtaa vuosien varrella syvenevään asiakassuhteeseen.
Hidas ja monimutkainen rekisteröitymisprosessi johtaa siihen, että monet potentiaaliset kanta-asiakkaat jättävät prosessin kesken – siitä huolimatta, että kanta-asiakkuus toisi useita hyötyjä kuten ostoista kertyviä pisteitä, kuukausittaisia bonuksia, jäsentarjouksia sekä kutsuja asiakastilaisuuksiin.
Lindexin tavoitteena oli tehdä rekisteröityminen More at Lindex kanta-asiakasohjelmaan mahdollisimman helpoksi. Samaan aikaan tarkoituksena oli luoda vahva pohja asiakkaiden analysointiin ja asiakastietojen käsittelyyn. Ratkaisulta odotettiin myös sitä, että se toimisi kaikilla markkinoilla Pohjoismaissa.
”Olin rakentanut hyvän suhteen Bisnoden kanssa työskennellessäni aiemmin Stena Linellä ja päätin ottaa heihin uudelleen yhteyttä,” kertoo Lindexin CRM:stä vastaava Therese Blom.