Lindexin kanta-asiakasohjelma kasvaa nopeasti smart datan avulla

Dataohjautuva markkinointi Parempia päätöksiä Smart data Asiakas-case

Lindexin ”More at Lindex” kanta-asiakasohjelmasta on tullut myyntiä ja asiakastyytyväisyyttä ajava kultakaivos. Muotiketju hyödyntää Bisnoden smart data -ratkaisua, joka yksinkertaistaa matkaa asiakkaasta jäseneksi riippumatta siitä, missä päin Pohjoismaita asiakkaat asuvat. 

Se hetki, kun asiakas tekee päätöksen kanta-asiakasohjelmaan liittymisestä, on tuhansien eurojen arvoinen asiakkaan elinkaaren arvossa mitattuna. Kun asiakas vastaa kyllä, avautuvat mahdollisuudet kohdennettuun ja henkilökohtaiseen markkinointiviestintään. Tämä vuorostaan johtaa vuosien varrella syvenevään asiakassuhteeseen.

Hidas ja monimutkainen rekisteröitymisprosessi johtaa siihen, että monet potentiaaliset kanta-asiakkaat jättävät prosessin kesken – siitä huolimatta, että kanta-asiakkuus toisi useita hyötyjä kuten ostoista kertyviä pisteitä, kuukausittaisia bonuksia, jäsentarjouksia sekä kutsuja asiakastilaisuuksiin.

Lindexin tavoitteena oli tehdä rekisteröityminen More at Lindex kanta-asiakasohjelmaan mahdollisimman helpoksi. Samaan aikaan tarkoituksena oli luoda vahva pohja asiakkaiden analysointiin ja asiakastietojen käsittelyyn. Ratkaisulta odotettiin myös sitä, että se toimisi kaikilla markkinoilla Pohjoismaissa.

”Olin rakentanut hyvän suhteen Bisnoden kanssa työskennellessäni aiemmin Stena Linellä ja päätin ottaa heihin uudelleen yhteyttä,” kertoo Lindexin CRM:stä vastaava Therese Blom.

 

”Bisnoden kokonaisvaltainen ratkaisu sopii hyvin kasvavan yrityksemme tarpeisiin”

Therese Blom

lindex lukuina

lindex lukuina
  • Perustettu 1954

  • Yli 480 myymälää Euroopassa

  • Ketjulla on verkkokauppa kaikissa 28 maassa EU:n sisällä sekä Norjassa

  • Myymälät 17 maassa, joista Ruotsi, Norja ja Suomi ovat tärkeimmät markkinat

  • Tuloksen kasvu 9,5 miljoonaa vuonna 2016

Helppo matka kanta-asiakkaaksi

Bisnode toteutti ratkaisun, joka ei ainoastaan yksinkertaistanut kanta-asiakkaaksi rekisteröitymiseen liittyvää prosessia, vaan tarjosi lisäksi Lindexille reaaliaikaisen näkymän jäseniinsä kaikissa Pohjoismaissa. Ratkaisu vapautti automaation ansiosta asiakastietojen päivittämiseen eri maissa käytettyä aikaa. Lisäksi Lindexille avautui mahdollisuus hyödyntää useita analyyseja, jotka virtaviivaistavat asiakastietojen hyödyntämistä entisestään.

Huippuunsa viritetty voittokoneisto

Integraatio Bisnoden järjestelmiin varmistaa sen, että Lindexin CRM on ajantasainen. Lisäksi integraatio avaa smart datan siivittämänä oven älykkäisiin markkina-analyyseihin, segmentointimalleihin sekä prediktiiviseen myyntiin. Lindexille tämä tarkoittaa sitä, että oikeat kampanjat ja tarjoukset tavoittavat nyt oikeat asiakkaat, oikeaan aikaan.  

”Tämä on täysin uusi maailma verrattuna muutaman vuoden takaiseen aikaan,” sanoo Therese Blom.

Kanta-asiakasohjelman kehitys on keskeinen osa Lindexin menestystä. Vuoden 2016 puolessa välissä raportoitiin, että muotiketjun voitot olivat kasvaneet 9,5 miljoonalla edelliseen vuoteen verrattuna.

”Bisnoden kattava ratkaisu sopii kasvavan yrityksemme tarpeisiin. Tulevaisuuden tavoitteemme on Euroopan laajuinen ratkaisu, joka takaa saman tietokannan laadun kaikissa maissa,” sanoo Therese Blom.

Näissä asioissa autoimme Lindexiä:

  1. Integroitu Pohjoismainen ratkaisu asiakastietojen hallintaan
  2. Yksinkertaistettu prosessi kanta-asiakasohjelmaan liittymistä varten matkapuhelinnumeron tai ajokortin avulla
  3. Syvällinen ymmärrys kanta-asiakasohjelman jäsenistä

 

Kasvata asiakasymmärrystä

Kasvata asiakasymmärrystä

Bisnode Consumer Intelligence - parempaa asiakaskohtaamisia

  • Kasvata konversiota sekä kivijalassa että verkkokaupassa
  • Kohdennettua markkinointiviestintää
  • Tunnista sama asiakas eri kanavissa
Lue lisää BCI:stä