Bisnode selvitti: millaisia ovat Helsingin juhlaviikkojen kävijät
Helsingin juhlaviikot on omien sanojensa mukaan Suomen suurin monitaidefestivaali, joka järjestetään vuosittain elo-syyskuun vaihteessa. Tänä vuonna Bisnode oli yksi festivaalin sponsoreista ja yhteistyötä jatkettiin tekemällä Helsingin juhlaviikoille kattava analyysi siitä, millaisia heidän asiakkaansa, eli kävijänsä ovat.
Analyysissä hyödynnettiin Helsingin juhlaviikkojen tietoja lippujen nettiostajista, jotka kytkettiin edelleen Bisnoden toimesta Väestörekisterikeskuksen tietokantaan tilastollista analyysiä varten. Taustatietojen avulla selvitettiin, millaisia kävijät ovat ja mistä he tulevat.
Tapahtuma houkutteli koulutettuja, kantakaupungissa asuvia naisia.
Analyysi Helsingin juhlaviikkojen kävijöistä paljastaa yllättävän selkeän kävijäprofiilin. Juhlaviikkojen ohjelmiin osallistui keskimäärin eniten korkeakoulutettuja, kantakaupungissa asuvia naisia. Kulttuuritapahtumassa naisvaltaisuus ja korkea koulutusaste eivät sinänsä ole yllätyksiä, mutta asuinpaikan merkitys yllätti sekä analyysin tekijät että tilaajat.