Asiakkaan ääni

Indeksi, joka kertoo sitoutumisesta asiakaskokemukseen

Asiakkaan ääni kertoo sitoutumisesta korkeaan asiakastyytyväisyyteen

Asiakkaan Ääni on indeksi, joka perustuu suomalaisten asiakkaiden antamiin asiakaspalautteisiin. Indeksi lasketaan satojen tuhansien asiakaspalautteiden pohjalta ja se korreloi voimakkaasti Net Promoter Scoren kanssa. Asiakkaan Ääni on tunnustus ja osoitus siitä, että laadukkaat asiakaskohtaamiset ovat lähtökohtana yrityksen jokapäiväisessä työssä.

asiakkaan-ääni-2018.png

Parhaimmat contact centerit ja asiakaspalvelijat palkitaan vuosittain

Jaamme Asiakkaan Ääni -palkinnot vuosittain parhaille ja asiakaspalveluille sekä parhaalle asiakaspalvelijalle. Vuonna 2018 mukana kilpailussa oli yli 5 000 asiakaspalvelijaa sekä 48 asiakaspalvelua. Voittajat valittiin lähes 400 000 aidon asiakaspalautteen perusteella.

Asiakkaan Ääni -palkinnon voittajien Net Promoter Score arvot ovat erittäin korkeita ja heidän palveluaan suositellaan voimakkaasti. Asiakkaan Ääni voittajaksi pääseminen edellyttää erinomaista ja tasalaatuista palvelua sekä päämäärätietoista työtä sen kehittämiseksi. Jokaisen vuoden voittajan Asiakkaan Ääni -indeksi on ollut edellistä vuotta parempi ja vuonna 2018 rikottiin taas ennätyksiä. Keskimäärin vertailussa mukana olleiden asiakaspalveluiden palvelu parani 10 % edelliseen vuoteen verrattuna.

Asiakkaan Ääni -vertailussa menestyneet rikkovat ennätyksiä vuosi toisensa jälkeen

Asiakkaan Ääni -vertailussa menestyneet asiakaspalvelukeskukset onnistuvat vuosi toisensa jälkeen nostamaan asiakaspalvelun tasoa. Vuonna 2018 rikottiin jälleen ennätyksiä Asikkaan Ääni -historian korkeimmilla indeksipisteillä asiakaspalveluiden kategoriassa. Alla olevassa kuvassa näkyy asiakaskokemusta mittaavien yritysten keskimääräinen Asiakkaan Ääni -indeksi verrattuna voittajien indeksiin. On hieno nähdä, miten asiakaskokemuksen taso on noussut kaiken kaikkiaan kuuden vuoden aikana ja miten pitkäjänteisellä panostuksella palvelukokemukseen saavutetaan huimia tuloksia.

 

 

Puheenvuoro

asiakkaan ääni -voittajat kertovat

Mitkä ovat asiakaspalvelun menestystekijät nyt ja tulevaisuudessa?

lue lisää

Asiakkaan Ääni -vertailun voittajia 2016-2018

Asiakkaan Ääni
Paras asiakaspalvelu, suuret
2016 2017 2018
1. sija Kuopion Energia Varma - eläkepalvelut Varma - eläkepalvelut
2. sija Autokeskus LähiTapiola - korvauspalvelut LähiTapiola - korvauspalvelut
3. sija S-Pankki OP Intrum

 

Asiakkaan Ääni
Paras asiakaspalvelu, pienet ja keskisuuret
2016 2017 2018
1. sija - LeasePlan Elo
2. sija - Turva YTK
3. sija - Kuopion Energia Istekki

 

Asiakkaan Ääni
Asiakaspalvelijat
2016 2017 2018
Paras asiakaspalvelija Jenni Kankkunen, Kuopion Energia Outi Viljanen, Varma Essi Niemi, LähiTapiola - Korvauspalvelut

Syvennä osaamistasi asiakaskokemuksen johtamisesta

Johda ja kehitä asiakaskokemusta

Haluatko, että olemme sinuun yhteydessä?

Bisnoden tietosuojasta

Bisnodella käsittelemme tietojasi aina voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Lue lisää tietojenkäsittelyyn liittyvistä periaatteistamme tietosuojaselosteestamme.

Ole meihin yhteydessä

Tavoitat meidät arkisin klo 8.00-16.00